söndag 23 augusti 2009

Skolstart....

Skolan börjar alltså imorgon... Spännande! Särklist nu när jag ska till en ny skola, så det blir väl extraspännande för mig. Har förberett mig genom att packa väskan och pennfodralet. Eller... Har inte packat väskan ännu, men kommer göra det snart.

På min nya skola har vi en sorts "elevens val" Man ska välja 3 "extra ämnen" mer än de vanliga (svenska,finska,engelska,idrott,matte, no och so) Då valde jag: Hemkunskap, Musik och textilslöjd. Detta gäller resten av grundsskolan. Alltså 2 år till. Dessa avl är jag inte 100% säker på, men förmodligen blir det mina val. Det finns även ett val som man har i 8:an eller 9:an. Där valde jag "film" där kommer vi att : studera filmstruktur, skriva filmmanus, spela in en egen kortfilm och sådant =). Det blir ju kul =D

Idag ska jag även städa mitt rum. Det ser just nu ut som en ... hmm... soptipp är lite för grovt men... Efter det ska jag i alla fall göra paj. Är inte säker på hurdan ännu. Är även sugen på choklad/kladdkaka eller cupcakes <3


Image and video hosting by TinyPic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar